Sunday, August 24, 2014

Purple to Black Gradient Nails

Hi everyone, / Hoi iedereen,

Today I have my first attempt at gradient nails for you. This weekend I had another Sixth Guns weekend with three friends, this time in Gorinchem (see my post about the first one here). Since I did something special last time, I felt I also had to do something for this weekend. I initially had planned something different than the gradient nails I did, but that first idea was a complete fail XD
Luckily the gradient nails came out great and the weekend was super fun <3

Vandaag heb ik mijn eerste poging om gradient nagels te maken voor jullie. Dit weekend had ik een tweede Sixth Guns weekend met drie vriendinnen, dit keer in Gorinchem (klik hier voor mijn post over de eerste). Omdat ik de vorige keer ook iets speciaals met mijn nagels heb gedaan, vond ik dat ik dat ook moest voor dit weekend. Eigenlijk had ik iets heel anders in gedachten om te doen, maar dat was een hele grote faal XD
Maar gelukkig waren de gradient nagels wel gelukt en was het een awesome weekend <3



I started out with a base of two coats of Catrice Inner Purple of Trust, a pretty berry-colored purple. When that had sufficiently dried I used a makeup sponge to create a gradient on my nails. A tutorial from the Nailasaurus for this technique can be found here. The black I used in this gradient is Catrice Black For Gold. Lastly I applied a layer of clear top coat for a nice shine. I love how it turned out, especially because it was my first time doing this. Every time I caught sight of my nails I just had to stare at them <3 In real life they even look nicer ^_^

Ik begon met een basis van twee laagjes Catrice Inner Purple of Trust, een mooie bessenkleurige paars. Toen dat goed droog was heb ik met een makeup sponsje een gradient op mijn nagels gemaakt. Een tutorial hiervoor, gemaakt door de Nailasaurus, is hier te vinden (alleen in het Engels). De zwarte lak die ik hiervoor heb gebruikt is Catrice Black For Gold. Als laatste bracht ik nog een laagje top coat aan voor een mooie glans. Ik ben heel erg tevreden met mijn gradient nails, vooral omdat dit de eerste keer is dat ik dit deed. Elke keer als ik mijn nagels zag moest ik gewoon naar ze staren <3 In het echt zien ze er zelfs nog veel mooier uit ^_^

~Marlies

No comments:

Post a Comment