Wednesday, April 23, 2014

Catrice Luxury Lacquers Glitterama

Hi everyone, / Hoi iedereen,

Today I have a swatch for you from one of the new Catrice Luxury Lacquers LE polishes. It's not really new I guess, seeing as it has been out in the shops for a while now (Belgium will get them in May though).
After I got a tip from a friend on where I could buy them (with a discount even!) I managed to get my hands on two of the polishes.
Because I was a little late to the party they were mostly sold out, so no Chameleon polishes for me :( One of the polishes that I was able to buy is Glitterama, which I will be showing you today, the other is Maliblue, a blue sand polish (think a little brighter version of Zoya Sunshine).

Vandaag heb ik een swatch voor jullie van één van de nieuwe Catrice Luxury Lacquers LE lakken. Helemaal nieuw zijn ze niet, aangezien ze al een tijdje in de winkels liggen (maar in België liggen ze in mei pas in de winkel). 
Na een tip van een vriendin te hebben gekregen over waar ik ze kon kopen (met korting zelfs!) heb ik eindelijk twee lakjes kunnen bemachtigen.
Omdat ik er dus redelijk laat bij was waren er al een heleboel weg, dus geen Chameleon lakjes voor mij :( Één van de lakjes die ik wel heb kunnen kopen is Glitterama, die ik vandaag laat zien, de andere is Maliblue, een blauwe sand lak (denk een fellere versie van Zoya Sunshine).



Catrice Glitterama is a sea green shimmery polish with green glitter mixed into it. Because of the shimmery base it's rather sheer, but with two thicker coats you can get is reasonably opaque, as seen in the photos above. The application was a breeze and the glitters placed themselves nicely. This polish is definitely unique in my stash :)

Catrice Glitterama is een zeegroene shimmer lak met groene glitters erin. Omdat de basis shimmery is, is deze lak niet super dekkend, maar met twee wat dikkere laagjes krijg je hem redelijk dekkend zoals in de foto's hierboven. Het aanbrengen was een eitje en de glitters kwamen er goed uit. Deze lak is zeker uniek in mijn stash.

Talking about my stash, I recently decided to swatch all of my polishes on swatch stick so that it's easier for me to see which polishes I have. I bought 300 of them on Ebay (yay for Ebay) for cheap and they arrived about five days ago. The past couple of days I've been swatching and I apparently have 248 polishes :D I posted on Twitter that I had 298 polishes, as I thought I misplaced a pack of 50 polished sticks. In reality I misplaced a pack of 50 unpolished sticks... Oops XD
The photo below is the swatching in progress (my desk is too cluttered so I sat on the ground).

Over mijn stash gesproken, I heb recentelijk besloten om al mijn lakken te swatchen op zogenaamde swatch sticks zodat het makkelijker is om te zien wat ik heb. Zo'n twee weken terug heb ik heel goedkoop 300 stokjes gekocht op Ebay (yay voor Ebay) en die zijn ongeveer vijf dagen geleden aangekomen. De afgelopen dagen ben ik dus aan het swatchen geslagen en schijnbaar heb ik dus 248 lakjes :D Op Twitter zei ik dat ik er 298 had omdat ik was in de veronderstelling dat ik een pakje van 50 gelakte stokjes misplaatst had. Maar het bleek dat ik een pakje van 50 ongelakte stokjes misplaatst had... Oeps XD
De foto hieronder is het process van het swatchen (mijn bureau ligt te vol dus ik zat op de grond).


~Marlies

No comments:

Post a Comment